אגרות והיטלים – עדכוני פסיקה
בג"צ אישר לעיריית חולון לגבות אגרת פינוי אשפה
משרד הפנים סירב לאשר חוק עזר לעיריית חולון, בנושא פינוי פסולת ממפעלים וגביית אגרה ייעודית עבור שירות זה. בג"צ קיבל את עתירת העירייה וקבע, כי
תנאי לחיוב בהיטלי פיתוח הוא זיקה בין התשתית לנכס וכן כי ישמר עקרון "משק סגור"
רשות מקומית מוסמכת לגבות היטלים בתנאי שיתקיימו שני תנאי סף: התנאי הראשון הינו שהוקמו תשתיות בפועל ברחוב גובל באופן שמקיים זיקה של הנאה ישירה בין
בג"צ אישר לעיריית חולון לגבות אגרת פינוי אשפה
בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, קיבל את עתירת העירייה וקבע, כי אין מניעה עקרונית לגביית אגרת פסולת (פינוי אשפה) מעבר לארנונה הכללית, מקום בו מדובר
ביהמ"ש ביטל תעריפי היטל ביוב
ביהמ"ש קבע כי תושב ששילם בעבר רכיב של "ביב ציבורי" לפי חו"ע קודם לא יחויב שנית בגין אותו רכיב, אף אם התעריף הנוכחי גבוה יותר.
בימ"ש עליון דחה תביעה להשבת היטלי פיתוח שנגבו ע"י רשות מקומית בנוסף להוצאות פיתוח ששילמו זוכים במכרז מקרקעין של המנהל
ביהמ"ש הכריע כי נוסח המכרז קבע שהזוכה ישלם בנוסף לסכום "הוצאות פיתוח" גם תשלומי חובה נוספים לרשות המקומית ולכן לא קמה לזוכה במכרז עילה להשבת
הסמכות העניינית לדון בתביעה ייצוגית כנגד תשלום חובה שגבה תאגיד מים וביוב מסורה לבימ"ש לעניינים מנהליים
לצורך בחינת השאלה מיהו גוף הפועל "על פי דין", יש לבחון כי הגוף ממלא תפקיד ציבורי המוטל עליו מכוח חוק או תקנה. המבחן לענין סיווג