תשלומי ארנונה – תעריפי ארנונה בגני ילדים

לאחרונה אישרה עיריית תל אביב שינוי בתב"ע (תכנית בנין עיר) הנוגעת להקמת מעונות וגני ילדים פרטיים בתחומי העיר. התב"ע נועדה להקל על ההליך של הקמה ופתיחה של מעונות וגני ילדים, על מנת להגדיל את ההיצע של גני ילדים בעיר ולפתור מצוקה של מחסור בגני ילדים באזורים מסוימים.

אחת ההוצאות העיקריות הקבועות והכבדות של כל בית עסק, גם של גן ילדים פרטי, הינו תשלומי הארנונה השוטפים לרשות המקומית. לפיכך, אם עלה בדעתכם לפתוח גן או מעון פרטיים, רצוי כי הנתון של תשלומי הארנונה השוטפים שתאלצו לשלם בגין הפעלת הגן יעמוד לנגד עיניכם.

תעריפי ארנונה לגני ילדים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ

לשם כך, ערכנו מדגם השוואתי ודירגנו את תעריפי הארנונה לגני ילדים בעשרים רשויות מקומיות מהמרכז ומהפריפריה. נתון זה עשוי להיות חשוב ומשמעותי למי שמתכוון לפתוח גן או מעון באחת הרשויות הללו. הנתונים שנציג, עשויים להיות מפתיעים, שכן אין בהכרח מתאם בין "חוזקה" של הרשות המקומית ובין תעריפי הארנונה שהיא גובה עבור גני ילדים. יודגש כבר עתה כי גני ילדים המופעלים במסגרת עירונית או של גופי מלכ"ר פטורים מארנונה, ככל והם עומדים בתנאים הקבועים בחוק.

הבהרה: הנתונים בטבלה מהווים מדגם חלקי בלבד. התעריפים בטבלה הינם תעריף ממוצע לגן בשטח של 100 מ"ר.

השוואת תעריפי ארנונה ברשויות  

ניתן לראות בטבלה כי רמת גן, הרצליה וגבעתיים הינן היקרות ביותר בתעריפי הארנונה של גני הילדים ובהפרש ניכר מיתר הרשויות, כאשר המחירים שם נעים בממוצע בין 230 ל- 250 ₪ למ"ר. בהפרש משמעותי אחריהן ניתן למצוא רשויות כגון פתח תקווה, תל אביב, נתניה, חולון, קריית גת, ערד וקריית טבעון, שבהן התעריפים הממוצעים נעים בין כ- 130 ל – 160 ₪ למ"ר.

מפתיע להיווכח, כי דווקא ברשויות שנחשבות "פריפריה" כגון קריית גת, ערד וקריית טבעון, התעריפים זהים ואף גבוהים מהתעריפים של חלק מערי המרכז. כך למשל, התעריף הממוצע בקרית טבעון שהינו 155 ₪ למ"ר, זהה לתעריף בתל אביב וגבוה מהתעריפים בערי מרכז כגון חולון ונתניה במדרג התחתון, קיימות רשויות בהן התעריפים זולים בעשרות אחוזים מהתעריפים ברשויות היקרות, כגון טבריה ששם התעריף 65 ש"ח למ"ר ובית שאן שם התעריף 33 ₪ למ"ר יצוין, כי לא בכל הרשויות יש תעריף נפרד לגני ילדים פרטיים. כך למשל, בכרמיאל ובקרית גת, התעריף נקבע על פי סיווג של "עסקים".

יש לזכור, כי רוב גני הילדים והמעונות הפרטיים נפתחים בווילות או דירות מגורים פרטיות, ועל כן יש משמעות רבה לשטח המנוצל והמשמש לצורך גן הילדים אל מול השטח המשמש למגורים, אשר תעריף הארנונה בגינו זול יותר.

למידע ופרטים נוספים בנושא ארנונה ניתן ליצור קשר עם משרד עו"ד בן אליעזר ושות' בטלפון מספר: 03-6954100 או בכתובת מייל: info@be-law.co.il

 

גלילה למעלה
דילוג לתוכן